onsdag

Till vilket pris?!

Funderat mycket dom sista dagarna.. Jag vet med mig att jag sårat en nära vän, för jag har hållit tyst om en sak som hon förtjänade att veta, som hon förtjänade att höra från mig.. Men jag höll tyst för jag hade lovat en annan vän att inte berättat.. Men till vilket pris ska man hålla det man lovar? Till vilket pris ska man vara tyst, eller för den delen berätta?

Jag hatar att ha hemligheter för folk, men jag hatar skvaller och brutna löften ännu mer.. Men frågan är, när ska man vara tyst och när ska man bryta ett löfte? Jag bär ffa på många hemligheter, saker jag lovat mina vänner att vara tyst om och jag tänker inte berätta det för än dom ber mig om det.. Men frågan återstår: sårar sanningen eller lögnen mest?

Jag vill vara en person som folk kan lita på, som mina vänner kan berätta saker för utan att vara rädda för att det kommer ut..

Det gör mig så ont när jag ser hur min vän mår dåligt pga av saker jag undanhållit som nu kommit fram, men saker jag ändå lovat att vara tyst om..

Jag har några vänner jag litar på till 95% men jag väljer vilka saker jag berättar ändå. Sen finns det en person som har mitt fulla förtroende och det är mannen jag lever med. Han förstår, finns och lyssnar på allt mitt svammel och prat. Han dömer inte utan han lyssnar.

Nej nu ska jag sluta skriva.. Det här leder ingenvart. Men skriv gärna en kommentar här eller på FB om hur ni gör, vilka hemligheter/saker bevarar man och till vilket pris?

Kraaam ♡

Inga kommentarer: